keskiviikko 31. joulukuuta 2014

SALT LAKE CITY

Moikka!

 Nyt ollaan taas kotona montanassa! Oltiin siis viikko Salt Lake City, Utahissa. Ekaksi haluan vaan sanoa että mulla oli ihan super hauskaa ainoa oli vain se että mä olin vieleäkin kipeänä. Oon nyt tosiaan ollut kipeenä 3 viikkoa, eli ei tämä ihan mikään tavallinen flunssa ole. Käytiin tänään aamulla lääkärissä (taas) ja mulle todettiin mykoplasma. Oon nyt sit vihdoin antibiootti kuurilla! Tästä nyt mun pitäis tulla terveeksi jess! Mulla on vaan ollut niin paljon ohjelmaa nä viimeset pari viikkoa joten oon ollut aivan kuollut aina iltaisin ja sillon mulla on kans ollut kuumetta ja päänsärkyä ja kaikkea...
Meidän matka alkoi viime sunnuntaina. Ajettiin ensin Missoula- Idaho Falls, Idaho ja oltiin siellä yks yö. Seuraavana päivänä ajettiin utahin ja käytiin eka kattomassa mun host äitin koti kaupunki ja sit ajettiin Park Cityyn joka on 20 min ajomatkan päästä Salt Lake Citystä jonne mä jäin yöksi yhelle mun suomi parhaan kaverin, Marian, host perheen luo!!! Hän viettää parhaillaan vaihtarivuotta Arizonassa ja sattumalta hän ja hänen host perhe tuli kans Salt Lake Cityyn joulu lomaksi! Tä todellakin auttoi koti ikävää kun saatiin puhua suomea ja olla toistemme kanssa! Tiistai aamulla mentiin Marian ja hänen host perheen kanssa laskettelemaan. Illemmalla meiät ajettiin Salt Lake Cityyn jossa me saatiin viettää toinen yö yhdessä mun host perheen tuttavien luona (joilla me yövyttiin mun host perheen kanssa Salt Lakeissa).
mormoni temppeli Idaho Fallsissa
 Keskiviikkona shoppailun jälkeen Maria meni host perheensä luo ja mä ja mun host perhe jäätiin keskustaan ihastelemaan mormoni temppelin valoja. Siellä oli siis panostettu ihan älyttömän paljon jouluvaloihin mikä oli tosi siistiä :) Illalla meillä oli iso illallinen meidän talolla. Mun host äiti oli tulostanu joulu rauhan englanniksi kun olin maininnut hänelle että yleensä me mennään kuuntelemaan joulu rauhaa 24. päivänä. Torstaina joulupäivänä alotettiin päivä avaamalla paketit. Yön aikana oli satanut lunta joten oli ihanan jouluinen tunnelma. Sain ihania lahjoja, ja oon tosi kiitollinen kaikille koska en todellakaan odottanut saavani mitään!!
Loppu viikkona ehdittiin käydä mm. laskettelemassa, käytiin modernisodussa versiossa nutcrackerista (baletti), shoppailtiin Park Cityn outleteilla ja syötiin paljon. Kun olin Marian kanssa mun host äiti vei meiät kattomaan East Highta mikä siis on koulu jossa High School Musical kuvattiin! Oli ihan sairaan siistiä nähdä toi koulu! Yhtenä päivä menin Marian ja hänen host perheen kanssa moottorikelkkailemaan, mä en kylläkään ite saanut ajaa mun vaihtari sääntöjen takia. Mä olin yhen moottorikelkan kyydissä jota Marian host iskä ajoi.
Sunnuntaina alettiin ajamaan takaisin montanaan. Tultiin sitten kotiin eilen, maanantaina, koska nukuttiin yks yö Idahossa su-ma. Kotona avattiin vielä enemmän lahjoja (ei otettu kaikkia lahjoja mukaan utahiin).
Tän vuoden joulu ei nyt oikeen tuntunut oikealta joululta. Meillä on suomessa perinteitä mitä mä en tänä vuona päässyt tekemään. Mulla oli kans aika paha kotiikävä.. ja se että mä olin kipeenä teki siitä pahemman. Kuitenki mulla oli ihan tosi hauska viikko Salt Lake Cityssä, kiitos kaikille ketkä olivat mukana ja ketkä tapasin siellä!!! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti