lauantai 20. syyskuuta 2014

1 MONTH + 1 WEEK

Heissan! Eli nyt mun lähdöstö on noin kuukausi ja viikko. Aika on kyllä mennyt toosi nopeasti täällä nyt kun koulutki alko. Mulla on koko ajan ollut niin paljon ohjelmaa että blogi on kyllä ihan unohtunut :D Mut hei se on mulle vaan hyvä juttu et mulla on ohjelmaa täällä! Koulussa vaihdoin pari kurssia ekan viikon jälkeen; pre-calculus (matikka) vaihtui SFT:hen ja wildlife biology vaihtui sociology and criminologyyn (tosi kiinnostava kurssi ja me katotaan paljon elokuvia ja videoita joten en valita haha). Dramassa oon jo ehtiny esiintymään luokan edessä, ja siitä oon aika ylpee :D (meidän piti heti toisella kouluviikolla esittää monologi ulkoota, jotta me saatais jatkaa kurssilla). Eilen mulla oli mun ekat kokeet. Tietty niiden piti olla samana päivänä.. ja vielä us government ja english 4:issa testi Beowulfista, mitkä siis on mulle vaikeimmat aineet.. Nooh us government testi meni huonosti mutta puhuin opettajan kanssa ja hän sanoi että hän ymmärtää sen mun kielen ja vaikeen aiheen takia. Muuten koulussa menee hyvin, oon vihdoin löytäny ne kaverit joiden kanssa oon eniten, ja voin olla vapaa-ajallakin! jee! Oon muuten ajatellut, että niillä kenellä on saman ikäisiä sisaruksia host perheessä  on varmaan paljon helpompaa ainakin alussa koulun suhteen. Mä olin ennen koulua tavnnut vain mun host siskon kavereit, jotka siis on mua 3 vuotta nuorempia.
Oon käyny kannustamassa meidän koulua parissa amerikkalaisessa jalkapallo pelissä ja yhdessä jalkapallo pelissä (soccer) mun kavereiden kanssa! Olin esim eilen yhessä jenkkifutis pelissä! Se on niin siistä kun kaikki on pukeutunu koulun väreihin ja huutaa ja kannustaa omaa joukkuetta! Jenkki futiksen sääntöjä en oo vielä ihan ymmärtänyt mutta mun mielestä on tosi viihdyttävää kattoo sitä kun kaikki koko ajan vaan kaatuilee :D Meidän koulun jenkki futis joukkue on aika surkee, ja ne on kai hävinny kaikki niiden pelit mut se ei haittaa; tunnelma peleissä on kuitenkin upea 8) Parin viikon päästä meillä on Homecoming, ja silloin meillä on joku vähän isompi jenkkifutis peli! Homecomingina meidän dance team (johon mä kuulun) kans esiintyy ekan kerran... Sitä odotellessa!!
soccer!!
Täällä Missoulassa aina keskiviikkosin yks kirkko tarjoaa ilmasta (koulu)ruokaa, joten kävin viime viikolla parin kaverin kanssa siellä lunchilla. Ruoka siellä oli jopa hyvää haha. Mulle on nyt kans tullu joku nutella addiktio.. Mä vaan rakastan suklaata ja nutella on nyt periaatteessa suklaata purkissa, eli täydellistä mulle. Mutta toi peanut butter ei oo kyllä vielä iskeny muhun (amerikkalaiset siis tunkee sitä kaikkialle). Eilen söin/join mun ekan rootbeer floatin. Kaikki oli ihan ihmeissään koulussa kun sanoin etten ole maistanu sitä ennen, joten pakko mun nyt oli kokeilla sitä. Se kuulostaa niin oudolta, ja sitä se yös oli mun mielestä haha.
Pari viikonloppua sitten oltiin Bozemanissa viettämässä mun hostperheen sukulaisen synttäreitä. Synttäreiden teemana oli 50's, joten pukeuduttiin sen mukaan. Viime viikonloppu vietettiin mun host siskon kahden kaverin mökillä joka oli yhden järven rannalla :) Niiden mökki oli tosi iso, ja tehtiin siellä kaikenlaista mm. tie dyattiin ja oltiin veneen perässä vedettävässä uimarenkaassa(?). Tällä viikolla oltiin kahen mun kaverin kanssa surffaamassa! Kuulostaa ehkä vähän oudolta Montanalle, mutta näköjään sitä voi tehdä täällä kans, tai ainakin Missoulassa yhdellä joella! Se oli vaikka kuin hauskaa ja vaikeeta, joten mä ja mun yks kaveri ei päästy ihan niin pitkälle että oltais edes seisty meidän laudoilla (oltiin siis molemmat ekan kerran surffaamassa).. :D Kun käveltiin joelle yks nainen otti kuvan meistä ja kysyi pari kysymystä, ja me ollaan siis paikallisessa lehdessä parin viikon päästä wuhuu!!
Salmon Lake
kattomassa mun host siskon roller derbyä

2 kommenttia:

  1. Nyt on pakko kommentoida että eihän toi pre-calculus ole yliopistokurssi :D. Ittelläkin sama kurssi ja kaikki asiat tähän mennessä ainakin opiskellu jo lyhyen matikan kursseilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa no mun opettaja sano et hän opettaa tota samaa kurssia university of montanassa (tai jossai yliopistossa) paitsi et ne käy asiat läpi vähä nopeemmi :D mä ymmärsin et se on yliopisto tasonen kurssi mut ehkä se ei sit oo :) mulle se oli kyl liian haastava ja 2h päivässä matikan läksyjen tekemisee ei ollu iha mun juttu

      Poista