tiistai 3. maaliskuuta 2015

ALOHA HAWAII

Moikka! Eli olin 2/14-21 Hawajin Oahu saarella 84 muun vaihtooppillaan kanssa! Toi viikko oli ehdottomattomasti mun elämän paras viikko! Hawaji on helposti kaunein paikka jossa olen ikinä ollut. Tutustuin aivan mahtaviin ihmisiin, joihin tulen ihan varmaan tulevaisuudessa olemaan yhteydessä! Ettei tästä postauksesta tulisi liian pitkä kerron vain lyhyesti meidän ohjelmasta siellä.
Lauantaina kaikki vaihtarit saapuivat eri aikoihin Honolulun lentokentälle, jonka jälkeen bussi heitti meidät hotellille. Hotellilla saatiin meidän huoneet, ja syötiin illallinen. Joka päivä syötiin aampala hotellilla ja illallinen jossain muualla. Sunnuntaina chillattiin rannalla (Waikiki Beach), purjehdittiin Catamaranilla ja surffailtiin!! Purjehtiessa nähtiin valas, ja surffailessani merikilpikonna tuli mun laudan viereen! Illalliseksi syötiin Hawajilaista pizzaa. Paloin tietty heti ekana päivänä, joten loppu viikon käytin 50+ suojakerrointa. Maanantaina ajettiin meidän bussien kanssa North Shorelle katsomaan isoja aaltoja ja ammattilais surffaajia. Matkalla sinne pysähdyttiin ananas plantaasilla, ja yhdessä pienessä kylässä. Ananas plantaasillä mentiin labyrinttiin joka kuulemma on maailman suurin. Matkalla takaisin Honoluluun vietettiin loppu päivä Polynesian Culture Centereissä. Siellä tutustuttiin eri polynesian kulttuureihin, syötiin illallinen ja katsottiin broadway tyylinen esitys joka sisälsi perinteistä tanssia, musiikkia, erikois efektejä ja paljon muuta upeaa! Tiistaina ajettiin itärannikolle, ja vietettiin koko päivä aivan upealla rannalla. Matkalla rannalle pysähdyttiin Pali Lookoutille. Keskiviikkona käytiin snorklaamassa Hanauma Baylla, ja shoppailemassa yhdessä ostoskeskuksessa. Torstaina käytiin historiallisessa Pearl Harbourissa, ja käytiin muilla tunnetuilla paikoilla Honolulussa. Tämän jälkeen meillä oli vapaa-aikaa, jolloin menin rannalle. Perjantaina vaellettiin Diamond Headille, ja saatiin vapaa-aikaa. Perjantaina meidän piti mennä perinteiselle Luaulle, alkupäivän satoi joten Luau peruutettiin.. Syötiin illallinen yhdellä hotellilla jonka jälkeen mentiin yhteen karaoke paikkaan jossa laulettiin karaoketa, vietettiin aikaa yhdessä ja otettiin kimalle-"tatuointeja". Lauantaina mun lento lähti 8:30 aamulla takaisin Missoulaan Seattlen kautta. Viikon aika meillä oli myös aikaa kierrellä Waikiki Beachia ja shoppailla. Meidän bussireissut oli ihan parhait, koska musiikki soi aina täysillä, ja bussikuskit olivat supermukavia.
Iso kiitos mun vanhemmille ja isoäitille, jotka tekivät tän matkan mahdolliseksi mulle! <3 Tosiaan elämäni paras viikko!